معاون فناوری اطلاعات بانک گردشگری: هوش مصنوعی در بانک‌ها باید از «ابزار» به «شریک استراتژیک» تبدیل شود

محسن بیژنی، معاون فناوری اطلاعات بانک گردشگری در مراسم افتتاحیه ششمین رویداد سالانه فیس کاپ با تأکید بر نقش تحولی هوش مصنوعی در آینده صنعت بانکداری گفت: «داده‌های بانکی، حساس و ارزشمند هستند و باید در چارچوب‌های مشخص و تعریف‌شده در اختیار شرکت‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی قرار گیرند.»

به گزارش روابط عمومی هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات گردشگری، بیژنی یادآور شد که کیفیت داده و فرهنگ سازمانی متناسب، دو زیرساخت اصلی برای موفقیت پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سازمان‌ها محسوب می‌شوند.

او با اشاره به اهمیت نسل Z در آینده اقتصاد دیجیتال افزود: «آینده در اختیار نسل Z است و آینده سیستم بانکی نیز در کنار این نسل و بر پایه خروجی‌ها و خلق ارزش توسط آنها شکل خواهد گرفت.»

بیژنی تأکید کرد: «هوش مصنوعی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه الزام استراتژیک برای سازمان‌ها و بانک‌هاست. این فناوری باید از سطح یک ابزار عملیاتی فراتر رفته و به شریک استراتژیک سازمان‌ها در مسیر نوآوری و تحول دیجیتال تبدیل شود.»

اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در email
ایمیل
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در print
چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا