به گزارش هراز خبر، این خودرو بهجز اضافه شدن نشان «پلاس» در نمای عقب، تغییر قابلتوجهی را در زمینه طراحی نمای بیرونی به خود ندیده است. اصل مطلب تغییرات، مربوط به پیشرانه و گیربکس خودرو است. زیر کاپوت این نسخه جدید، پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی تنفس طبیعی به نام ME۱۶ یا همان TU۵ پلاس قرار گرفته که میتواند تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتونمتر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود.
تعلیق جلوی این سدان از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن ساختار نیمهمستقل H وجود دارد. فرمان این خودرو هم از نوع کمکی برقی است.
نمای داخلی شاهین، بهجز تغییر در امکانات و برخی آپشنها، تغییر مشهود دیگری نداشته است. فرمان کمکی برقی، استارت دکمهای، سانروف، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، گرمکن و تنظیم برقی صندلی راننده، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبهدنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دندهعقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینههای تاشو برقی و… از جمله امکانات کلی شاهین پلاس هستند.
منبع: خبر آنلاین