خاورمیانه منهای ایران در جمع برند‌های برتر

۱۰۰ برند ارزشمند دنیا بیش از ۵ تریلیون دلار ارزش دارند و برترین کشور‌های دنیا ایالات متحده در مقام اول و چین در مقام دوم است.

به گزارش هراز خبر، در جدیدترین رتبه‌بندی برند فایننس، ۵۰۰ برند بزرگ دنیا رتبه‌بندی شده‌اند و اعلام شده که ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا روی هم بیش از ۵ تریلیون دلار ارزش دارند. در این میان اپل دوباره با اختلاف زیادی باارزش‌ترین برند جهان است.

آرامکو، باارزش‌ترین برند خاورمیانه، با رتبه ۳۶، در سال جاری کاهش ارزش برند را تجربه کرده و ارزش آن به ۶/۴۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این کاهش، اگرچه عمدتاً ناشی از درآمد بود، با کاهش کیفیت آرامکو نیز مرتبط بود. با افزایش تولید نفت آمریکا و اروپا در واکنش به تحریم‌های روسیه و کاهش تقاضای چین، آرامکو با چالش جایگاه‌یابی برند مواجه است.

اپل در سال جاری به رشد ارزش برند واقعاً استثنایی دست یافته و ارزش برند آن با افزایش ۲۱۹ میلیارد دلاری در یک سال به ۶/۵۱۶ میلیارد دلار رسیده است. رشد امسال برند اپل تقریباً برابر با ارزش کل برند‌های استارباکس، مرسدس بنز، تسلا و پورشه بوده است /هم‌میهن

اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در email
ایمیل
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در print
چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا